Начало/Мая Манолова: Недопустимо е да се спестява от приобщаващо образование

Мая Манолова: Недопустимо е да се спестява от приобщаващо образование

21.10.2019

„На фона на бюджета на Столичната община, да се спестява от децата със СОП и от детски градини, е недопустимо.“

Това заяви гражданският кандидат за кмет на София Мая Манолова днес по време на среща с Асоциацията на ресурсните учители, на която бяха обсъдени проблемите на децата със специални образователни потребности.

Манолова допълни, че програмата „Асистенти за независим живот“ ще продължи, независимо от приетия Закон за социалните услуги и категорично заяви, че като кмет ще бъда лично ангажирана, както и досега, с проблемите на приобщаващото образование.

„Поемам ангажимент центровете за социална помощ да са безплатни“, заяви още Манолова. На въпрос от ресурсен учител възможно ли е картата за градски транспорт да бъде намалена за тях, тъй като един учител обслужва няколко деца, които са в различни столични райони, Манолова заяви, че „това са разумни и естествени неща, които трябва да се случат и за които няма отговор на въпроса защо не са се случили до момента“.

Относно неправилното изразходване на средствата, които се отпускат за материали за заниманията на децата с ресурсни учители, гражданският кандидат заяви, че „тези пари трябва да се следят и да се харчат за детето, а не да влизат в общия бюджет на детското заведение“.

„Предвиждам както в други направления, така и в това, да има различни обществени съвети, в които да участват експерти, граждани и съсловия и когато има проблем да се обсъжда и да се търси решение“, допълни Манолова.

Тя категорично заяви, че „достъпната среда, подготовката на учители, осигуряването на подкрепа, общуването между учители, специалисти и родители са сред приоритетите за приобщаващото образование.“

„В проблемите, свързани с приобщаващото образование се срещат различни институции, сред тях и общината, която има своите преки отговорности“, допълни кандида-кметът.
Според Манолова качеството на образователните резултати трябва да е свързано с финансирането, тоест трябва да има стимул и мотивация, включително и финансова, за ресурсните учители и за училищата, на територията на които това се случва.

„Да се въведат нови механизми и указания за работа с уязвимите групи. Нови подходи за приобщаване на децата. Ясно формулиране на целите в образованието, но те да не са абстрактни, а да е превъплътено в учебните помагала, в средствата, с които се работи и в учебните планове, както и в подготовка на учителите“, допълни тя.

Галерия снимки

Тагове: Новини